9jqevJBodSbbMfiMLP15Z2iuLHJ07dWxMRgBhW0R
Bookmark

Tartibul Fatihah Oleh Guru Sekumpul



    الفاتحة أن الله يجعلنا وذرياتنا وجيراننا أجمعين من عباده المتقين، الثابتين على القدم القويم، وفى صحبة هذا النبي الكريم، ويدخلنا وإياهم فى حزب أهل الله المفلحين, ويمن بالشفٱء واللطف لنا خٱصة،ولإخواننا المؤمنين عٱمة، ويجعلنا وذرياتنا أجمعين من الراضين المرضيين الهادين المهديين، ومن حضر هذا الجمع العظيم يكتبه الله من عباده المتقين الصالحين، ومن حضر هذا الجمع العظيم يكتبه الله من عباده المتقين الصالحين، وأن الله يحيى القلوب بما أحيى به قلوب العارفين، ويكتبنا وذرياتنا فى ديوان عباده المتقين، ويثبت قلوبنا وألسنتنا على ذكره ومحبته، وإلى حضرة النبي صلى الله عليه وسلم. الفاتحة.


    Artinya:Sengaja kami membaca surah Al Fatihah dengan niat semoga Allah ta'ala menjadikan kami dan semua dzurriat kami dan semua jiran tetangga kami semuanya termasuk dari pada hamba - hambanya yang sebenar - benarnya bertaqwa, yang kokoh pendirian nya di atas jalan yang lurus (aswaja),dan semoga kami termasuk dari pada orang yang SHUHBAH(bersama) Baginda Nabi saw yg Mulia.

    Dan kami berniat dgn berkat surah al Fatihah semoga Allah ta'ala memasukan kami dan semua dzurriat kami dan semua jiran tetangga kami semuanya termasuk dari pada  AHLULLAAH(Keluarga Allah/yakni rombongan Allah) yg beruntung.

    Dan kami berniat dgn berkat surah al Fatihah semoga Allah ta'ala menganugerahkan kepada kami khususnya dan kepada Saudara - saudara kami yg mukmin pada umumnya akan kesembuhan dari pada segala penyakit dan kelemah lembutan Nya.

    Dan kami berniat dgn berkat surah al Fatihah semoga Allah ta'ala menjadikan kami dan semua anak cucu kami semuanya termasuk dari pada orang yang bersifat ridho lagi di ridhoi, termasuk daripada orang yang senantiasa mendapat hidayah lagi berjalan atas jalan orang - orang yang mendapat hidayah,

    Dan semoga orang - orang yang hadir di ini  perhimpunan yang besae (majelis ilmu/ yang lainnya) mudah - mudahan Allah Swt, tulis termasuk daripada hamba - hambanya yang bertaqwa lagi sholih.
Dan kami berniat dengan berkat surah al Fatihah semoga Allah ta'ala menghidupkan hati kami sebagaimana Allah menghidupkan akan hati - hatinya nya para Arif billah (Auliya).

    Dan semoga Allah ta'ala mencatat kami dan semua dzurriyat kami di dalam buku catatan Nya termasuk daripada hamba - hambanya yang bertaqwa, Dan semoga Allah ta'ala menetapkan hati dan lidah kami atas senantiasa menyebut Nya dan mencintai Nya.
1 comment

1 comment

  • Ilyas
    Ilyas
    March 5, 2023 at 10:52 AM
    ماشاءالله تبار الله
    رب فانفعنا ببركته
    واهدنا الحسني بحرمته
    Reply